Tänkvärda ordspråk!

Lycklig den som bekämpar sig själv, olycklig den som bekämpar andra.
Många kloka ord sägs på skämt, ännu fler dumma ord sägs på allvar.
Den får aldrig några vänner, som är rädd för att skaffa sig ovänner.
 En vän är den som vet allt om en och ändå fortfarande tycker om en.
 Till en vän skall man komma bjuden i medgång och objuden i motgång.
Ha mod att vara den du är och tappa inte modet för att du är den du är.
Den som tar åt sig ett påstående verkar ha ett dåligt samvete.
Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade.
Den som aldrig gör en dårskap är inte så klok som han tror.
Det som kommer från hjärtat, går till hjärtat.
Lätt fånget, lätt förgånget.
Love all of you.
Bengt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0