Känslotvättomat

                                                                                             

Känslotvättomat.


Hur skall man känna? Vad får man känna och vad får man inte? Ena stunden full lycka, nästa sekund fullt kaos! Orkanvarning i mitt inre.

Att då ta rätt beslut och säga snälla ord det är inte lätt, Orden och meningarna finns bara inte där.

Frustrerande när hjärnan är helt tom!

Har ända sedan jag var liten när pappa misshandlade

Mamma, och misshandlade Pappa psykiskt med ord och komentarer!

Då kom jag på att, om jag skuffar ner allt i källaren och snabbt slänger igen dörren och låser!

Då försvann det som gjorde ont.

Jag tror att källare är nog ganska full vid det här laget.Har ju samlat i snart 60 år.Vågar nog inte glänta på dörren. Det skulle nog göra för ont. Vågar inte.

Nu när jag har blivit äldre och visare? Förstår jag varför pappa söp. Inte lätt med den ragatan som hon kunde vara när hon satte den sidan till.

Pappa var bara en liten marionett som jobbade och drog in pengar.För Mamma och Mej.Inget var bra nog för Mamma.Varken jag eller Pappa fick någon positiv feadback.

Fick itutat i mej när jag var2 och ett halvt år och uppåt.Är du inte snäll nu och gör som vi säger, så lämnar vi tillbaka dej till Barnhemmet som du kommer ifrån!

Det kanske finns snällare och lydigare ungar än dej.

Så det var att rätta in sig i ledet ganska tidigt.

Det är tur att man är som man är!

När man inte är som man Ska va!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0